Wycieczka klas trzecich
Data: 24-10-2009 o godz. 16:16:32
Temat: Wycieczki

W dniach 22-23 października odbyła się wycieczka w okolice województwa dolnośląskiego. W wyjeździe wzięły udział klasy trzecie. Więcej w dalszej części artykułu.

Spod szkoły planowo odjechaliśmy o godzinie siódmej. Po długiej i wyczerpującej jeździe dotarliśmy w okolice Wrocławia, gdzie mieliśmy udać się do pierwszego punktu naszej podróży – ogrodu zoologicznego. To miejsce zrobiło na uczestnikach ogromne wrażenie – można było zobaczyć zarówno zwierzęta naturalnie występujące w Polsce (niedźwiedzie), jak i zwierzęta bardziej egzotyczne (żyrafy, lwy, tygrysy, a nawet słonie i hipopotamy!). Następnie udaliśmy się do miejsca, gdzie mogliśmy podziwiać relikt przedstawiający pamiętną bitwę pod Racławicami. Obraz ten zadziwiał swoją wielkością (15x114 metrów!), ale przede wszystkim niebywałą doskonałością i swoją historią, którą mogliśmy poznać podczas podziwiania tego dzieła sztuki. Po zakończeniu zwiedzania przejechaliśmy autokarem do Rzeczki, w okolicach Gór Sowich, gdzie mieścił się nasz pensjonat.

Następnego dnia około godziny ósmej zjedliśmy śniadanie i zapakowaliśmy bagaże do autokaru. Udaliśmy się w okolice Wałbrzycha, gdzie mieścił się Zamek Książ. Podczas tej wizyty mieliśmy możliwość obejrzenia wielu pięknych sal, które zadziwiały eleganckim stylem i wielkością. Następnie mogliśmy zwiedzić zamkowe stajnie, znajdujące się nieopodal. Następnym punktem podróży była palmiarnia w Wałbrzychu. Widzieliśmy tam palmy wielkości budynków, wszelkiego rodzaju kaktusy i inne rośliny egzotyczne (nawet drzewka mandarynki i cytryny). Wspaniała aranżacja zrobiła na wszystkich duże wrażenie. Następnym i ostatnim celem wycieczki były ruiny zamku w Bolkowie, gdzie mieliśmy możliwość obejrzenia od wewnątrz średniowiecznej twierdzy. W drodze do domu pojechaliśmy jeszcze do McDonalda (ku ogromnej uciesze uczniów). Około godziny 23 dotarliśmy do Błędowa.

Dziękujemy naszym opiekunom i organizatorom wycieczki oraz pani przewodnik, która ciekawie opowiadała o każdym odwiedzanym miejscu.