Twoja przyszłość - astronomia.
Data: 18-03-2009 o godz. 19:52:39
Temat: Nauka

Jesteś miłośnikiem astronomii? Lubisz prowadzić obserwacje astronomiczne? Jeśli tak, to warto przeczytać dalszą część mojego artykułu...

• Uczelnie: najsłynniejsza to Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Astronomię można też studiować na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, oraz na uniwersytetach w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, i Zielonej Górze.
  • Czas studiów: jednolite magisterskie 5-letnie lub licencjackie 3-letnie + magisterskie 2-letnie
  • Specjalizacje: np. astronomia i fizyka oraz zastosowanie komputerów. W dziedzinie astronomii nie ma konkretnych specjalizacji.
  • Atrakcje: na studiach odbywa się praktyki polegające na obserwacjach astronomicznych, a także wspólnych wyjazdach.
  • Przedmioty: astronomia ogólna, matematyka, fizyka, elektrodynamika, fizyka kwantowa, laboratorium fizyczne, mechanika klasyczna i relatywistyczna, obserwacje astronomiczne, fizyka układów planetarnych, fizyka teoretyczna, astrofizyka, astronomia pozagalaktyczna i kosmologia, mechanika nieba.
  • Co po studiach? Absolwenci astronomii zatrudniani są np. jako specjaliści w ośrodkach badawczych, planetariach, nauczyciele fizyki i astronomii, cenieni specjaliści na stanowiskach związanych z obsługa komputerów i systemów komputerowych.

Tak więc jeśli marzysz o zawodzie astronoma, nie ustawaj w obserwacjach. Jeśli masz możliwości skorzystaj z obserwatorów astronomicznych i planetariów. Odkrycia astronomiczne - jak przekonaliśmy się choćby nie dawno  po wykluczeniu Plutona spośród planet Układu Słonecznego - to bardzo przyszłościowy i niezmiernie ciekawy kierunek.

• Artykuł jest z Publiczna Szkoła Podstawowe im. Tadeusza Kościuszki w Błędowie