Wycieczka do Warszawy.
Data: 21-11-2015 o godz. 20:51:30
Temat: Wycieczki

Dnia 17.11.15r klasy pierwsze pod opieką swych wychowawczyń, pani Jadwigi Dobrosz, pani Urszuli Sułowskiej oraz pani Grażyny Ponceleusz-Procek wyjechały na wycieczkę do Warszawy w celu zapoznania się z olimpizmem oraz poznania jego historii.

Centrum Olimpijskie:

Podczas pobytu w Centrum Olimpijskim wzięliśmy udział w lekcji ,,FAIR PLAY w sporcie i życiu". Dzięki niej wiemy dużo o zasadach, jakimi kierowali się olimpijczycy podczas igrzysk, nawet ci, którzy nie zostali w większy sposób wyróżnieni oraz rycerze podczas walk. Dowiedzielismy się także,że niektórymi takimi zasadami kierujemy się w życiu. Lekcja ta miała na celu nie tylko przedstawienie zasad, lecz też uwzględnienie pewnych wartości, które są bardzo ważne, czyli: honor, odwaga, szlachetność, uczciwość. Jestem pewna, że każdy z nas wyniósł coś z tej niezwykłej nauki i że w przyszłości będzie postępował wobec innych uczciwie oraz że zastanowi się nad tym, co takiego zrobił/a.

Później obejrzeliśmy film p.t ,,90 lat na olimpijskim szlaku", który przedstawiał historię Polskiego Komitetu Olimpijskiego, sylwetki wielu medalistów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych, historię nowożytnych igrzysk i osiągnięcia Polaków. Okazało się, iż wśród polskich obywateli jest 291 medalistów! Możemy być dumni!

Muzeum Sportu i Turystyki:

Następnie zwiedziliśmy muzeum, oczywiście związane z olimpizmem. Mogliśmy tu obejrzeć kopie zdobytych przez naszych sportowców medali, pucharów i odznak sportowych. Prócz nagród w muzeum znajdowały się sztandary, flagi, proporce, stroje, sprzęt sportowy, najróżniejsze dzieła sztuki oraz znicze olimpijskie.
Po interesującej lekcji w muzeum wjechaliśmy niezwykłą windą na 6 piętro na taras widokowy, skąd podziwialiśmy piękną Warszawę.

Kręgielnia:

Następnym punktem wycieczki była kręgielnia, gdzie mogliśmy się rozerwać grą w kręgle. Gra ta okazała się bardzo porywająca i fajna. Świetnie się bawiliśmy. Przy okazji też się trochę pożywiliśmy pysznym jedzeniem.

Lotnisko im. Fryderyka Chopina:
Ostatnim punktem wycieczki było lotnisko. Weszliśmy na taras widokowy i oglądaliśmy startujące i lądujące samoloty.

Powrót do Błędowa:
Jak zawsze miłe dni muszą dobiec końca-powrót do Błędowa był musowy. Oczywiście droga powrotna jak zwykle była pełna wspomnień- opowiadaliśmy o wrażeniach z wycieczki.

W imieniu klas pierwszych informuję, że według nas wycieczka była bardzo udana. Dziękujemy. Mamy nadzieje, że w ciągu trzech lat będzie takich mnóstwo.