Gigant Antonov 225 Mirja!!!!!
Data: 18-11-2015 o godz. 15:51:19
Temat: Nauka


   Największy samolot na świecie? Proste! Transportowiec An_225 Mirja produkcji radzieckiej w swej wielkości i wadze pokonuje każdą tego typu maszynę! Nie istnieje żaden dorównujący samolot temu kolosowi!...



   Zacznijmy może od tego  co oznacza słowo ,,Mirja" ? Owa nazwa pochodzi z jęz. fińskiego a z rosyjskiego na polski oznacza ,,marzenie". Mirja powstał w oparciu o samolot An-124 Rusłan poprzez przedłużenie kadłuba o 14 m i 9 cm oraz przez wprowadzenie zmian dotyczących części ogonowych (tj. tak zwanego ogona). Skrzydła także zaprojektowano w oparciu o An-124. Jedynie środkowa ich część nie pochodzi z pierwowzoru An-124 i jest oryginalna: wstawiono tu nowy szerszy centropłat z nowymi dalszymi silnikami identycznymi jak u Rusłana zwiększając ich rozpiętość o 15,1 m! Prototyp dnia 21 grudnia 1988 roku. wykonał swój pierwszy lot a 22 marca 1989 roku ustanowił 106 rekordów świata! 16 czerwca 2004 roku odbył lot z Pragi to Taszkentu z największym komercyjnym ładunkiem o masie 247 ton. Służy także do transportu statków, promów kosmicznych. Antek (bo tak się go także nazywa) transportował je na swoim kadłubie i przemierzał setki km, co wyglądało niesamowicie!
Antonov 225 Mirja jest jedyny. 

   Drugiego egzemplarza An_225 nie ukończono, czyli ,,Król Niebios" nie ma klona oraz żadnego rywala innej produkcji.

   Rozpiętość Antka wynosi ponad 88 metrów, w co wlicza się również szerokość kadłuba.
Długośc: równe 84m!
Wysokośc: 18,10m.
Waży 600t
Wbudowanych ma 6 silników D-18T o ciągu 229,5 kN każdy!
Prędkośc maksymalna jaką osiąga Mirja to 850km/h
Samolot w ciągu godz. lotu zużywa 18 ton paliwa.
Wyposażony jest także w 32-kołowe podwozie.
W kadłubie An_225 Mirji zmieściłby się cały kadłub Boeinga 737, czyli jednego z największych samolotów pasażerskich, jednakże rolę "króla" samolotów pasażerskich ma Airbus A380, który traktowany jest jako "podwładny" Antonova.:)

   Owego transportowca można było podziwiać w Polsce, a właściwie na polskim niebie dwa razy: najpierw 14 sierpnia 2003 roku, gdy dostarczał na lotnisku w Poznaniu  bęben korujący o masie 128t i drugi raz 3 marca 2005 roku na lotnisku w Pyrzowicach pod Katowicami, skąd zabrał 3 helikoptery do Algierii.



Ola kl. Ib
 






Artykuł jest z Zespół Szkół w Błędowie
http://www.bledow.edu.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.bledow.edu.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1865