Wycieczka klas trzecich: Wrocław i Książ
Data: 28-10-2015 o godz. 23:20:59
Temat: Wycieczki

W dniach 22 i 23 października odbyła się bardzo interesująca wycieczka klas trzecich do Wrocławia. Opiekę sprawowały wychowawczynie tych klas: pani Woszczyk, pani Wierzbicka i pani Lewandowska...

Pierwszego dnia około południa dojechaliśmy do Wrocławia. Pierwszym punktem naszej wycieczki był Ogród Japoński. Oglądaliśmy w nim okazy japońskich roślin, poznaliśmy zwyczaje panujące w kraju kwitnącej wiśni. Spacerując po tej części miasta mogliśmy się poczuć jak w odległej Azji.

Tuż obok Ogrodu znajduje się słynna fontanna i Hala Stulecia. Mieliśmy szansę zobaczyć pokaz tej multimedialnej fontanny. Niestety w świetle dnia nie można podziwiać wszystkich efektów, bo nie widać kolorowych świateł. Wszystko działo się przy dźwiękach muzyki poważnej. Nasza pani przewodnik krótko opowiedziała nam o wspaniałej budowli jaką jest Hala Stulecia. Warto wiedzieć, że wpisana jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Tuż przed Halą Stulecia znajduje się dość dziwny obiekt. Jest to iglica wysoka na 96 metrów. Iglica jest teraz jednym z najbardziej charakterystycznych punktów Wrocławia.

Kolejnym ciekawym punktem naszej wyprawy była Katedra Wrocławska. Aż trudno uwierzyć, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu nie przypominała nawet kościoła. Podczas II wojny światowej została doszczętnie zniszczona, zostały tylko kawałki ścian. Na szczęście okoliczne parafie pomogły w odbudowie jedynej na Dolnym Śląsku katedry. Wszystkie dary są widoczne do dziś, są to między innymi ołtarze czy rzeźby.

Następnie pani przewodnik zaprowadziła nas na wrocławski rynek. Swoją urokliwość zawdzięcza licznym kamieniczkom w przeróżnych kolorach. Pani pokazała nam również trzech z licznych krasnali: jednego głuchego, drugiego niemego, a trzeciego chromego. Symbolizują one niepełnosprawność. Jedna z naszych koleżanek mogła poczuć się jak niewidoma i spróbować zaufać osobie która chciała jej pomóc – w tym przypadku pani przewodnik. Jak się okazało.. wcale nie było to łatwe.  Na środku rynku jest ratusz, do którego mogliśmy wejść i zobaczyć Sale Rycerską.

Następnym i ostatnim punktem tego dnia było wejście do rotundy Panoramy Racławickiej. Każdy zachodził w głowę gdzie zaczyna się obraz (nie jest to wcale takie oczywiste). Ten wspaniały obraz o wymiarach 120x15 metrów namalowało dwóch malarzy: Jan Styka i Wojciech Kossak. Słuchaliśmy opowiadania o Powstaniu Kościuszkowskim, został opisany po kolei każdy fragment obrazu. Po wyjściu niektórym mogło kręcić się w głowach…

Po ciekawym dniu we Wrocławiu pojechaliśmy do naszego pensjonatu w Marcinowicach. Obsługa była bardzo miła, mogliśmy sobie nawet wybrać drugie danie na obiad następnego dnia! :)

Kolejną atrakcją naszej wycieczki był zamek w Książu, trzeci co do wielkości z zamków w Polsce. Jest to piękna, wielka budowla złożona z licznych (niektórych jeszcze nie oddanych zwiedzającym) części. Zamek jest usytuowany w malowniczym krajobrazie Gór Sowich. Wygląda pięknie zwłaszcza o tej porze roku. Ostatnią właścicielką zamku była śliczna księżna Daisy. Spadkobiercy żyją do dziś. Książ kryje wiele tajemnic, które do dziś nie zostały wyjaśnione. Podziemia, nieodkryte tunele, tajemne windy… To tylko niektóre z zagadek zamku. Podczas II wojny światowej stacjonowali w nim Niemcy. Miała to być kwatera Hitlera, jednak te plany nie zostały zrealizowane. Po tych działaniach pozostał między innymi wielki szyb, którym do podziemi spuszczane były całe ciężarówki z zaopatrzeniem. Konstrukcja ze względów estetycznych została zasypana.

W ostatnim czasie z tym terenem może nam się kojarzyć złoty pociąg. Korzystając z okazji przebywania w tych okolicach też go szukaliśmy. Niestety z przyczyn technicznych nie mogliśmy go zabrać ze sobą… Był za wielki i za ciężki :(

Myślę że wszyscy uczestnicy będą dobrze wspominać tę wycieczkę. Serdecznie dziękujemy za zorganizowanie! :)