Podróżować to żyć – daleka wycieczka do Trójmiasta.
Data: 17-06-2014 o godz. 22:01:59
Temat: Wycieczki

„Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca. Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.” Ryszard Kapuściński...

Dnia 10.06.2014 roku o godzinie 500 klasy trzecie oraz drugie, wraz z nauczycielkami: panią Anielą Szymanek, panią Sylwią Woszczyk i panią Urszulą Sułowską, wyruszyły w daleką podróż do nieziemskiego Trójmiasta.

Pierwszym celem naszego zwiedzania był Szymbark. To właśnie tutaj mieliśmy okazję zobaczyć symbole ciężkiej pracy Kaszubów, a mianowicie potężne deski wykonane z daglezji. Jedna z nich liczy 36,83 m, a druga 46,53 m, ustanawiając nowy rekord Guinnessa w kategorii Najdłuższa Deska Świata. Ten widok wywarł ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach. Doskonałym dopełnieniem rekordowego dzieła wiszącego na ścianie jest długi stół powstały podczas ciecia deski. Nazwano go Stołem Noblisty-na pamiątkę Pokojowej Nagrody Nobla dla Lecha Wałęsy. Każdy z nas mógł również wejść do domu postawionego na głowie, gdzie bardzo ciężko utrzymać równowagę i wyprostowaną pozycję.
   Później udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po Molo. Wieczorem przyjechaliśmy do bardzo ładnego hotelu ,,Adria” w Rumi, gdzie byliśmy zakwaterowani.

Następnego dnia, z uśmiechami na twarzach, ruszyliśmy w drogę na spotkanie z Gdańskiem. Zwiedziliśmy tam Stare Miasto, kościół św. Mikołaja, Brygidy oraz kościół Mariacki, a także Ratusz Głównego Miasta w Gdańsku.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję wysłuchać bajecznego koncertu organowego w katedrze gdańskiej w Oliwie. Nastawieni w melodyjne nastroje, powędrowaliśmy do Parku Oliwskiego, nazywanego często oazą piękna i ciszy pośrodku miasta. Jak się okazało, te słowa bardzo trafnie oddają osobliwy charakter tego miejsca. W dalszej kolejności, pojechaliśmy do Akwarium gdyńskiego. Potem przechadzaliśmy się po statku Błyskawica, poznając jego tajemnice. A na koniec dnia, tak bardzo wyczekiwany spacer plażą na klif w Gdyni Orłowo.

W piątek zwiedziliśmy Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie, zwany Zakonem Krzyżackim w Malborku. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną i ok. godziny 22 przyjechaliśmy do Błędowa.

Bardzo serdecznie dziękujemy paniom przewodniczkom, które w interesujący sposób przekazywały wiedzę o różnych zabytkach oraz miejscach, a także składamy ogromne podziękowania naszym opiekunkom za zorganizowanie tej wycieczki, jak również za wyrozumiałość. Klasy trzecie dziękują najbardziej, gdyż to już ostatnia ich wycieczka, a klasy drugie proszą o więcej tak udanych wyjazdów w przyszłym roku.