Kuchnia z piekła rodem.
Data: 09-01-2014 o godz. 18:15:48
Temat: Nauka


  Jeśli chcesz zwiększyć sobie odporność albo zrzucić nadwagę, poprawiaj smak swoich potraw pikantnymi przyprawami! ...



  Dania kuchni indyjskiej, tajskiej i meksykańskiej słyną z niezwykłej pikanterii. Jednym one smakują, innych odrzuca pieczenie w przełyku, wywołane przez ostre przyprawy. Cóż, o gustach nie ma sensu dyskutować. Ale bez względu na własne upodobania, każdy powinien pamiętać, że jadanie na ostro to nie tylko kwestia smaku, ale również zdrowia. 

  Jeśli przekonasz się do takich przypraw, jak pieprz cayenne, chilli, ostre curry, galangal i habanero, wzmocnisz odporność swojego organizmu, pobudzisz krążenie i zmniejszysz ryzyko chorób serca.

  Kiedy przydaje się nam pikanteria?

Za tak niezwykle ostry smak tych przypraw, odpowiada związek chemiczny zwany kapsaicyną. Spożycie jej nawet w niewielkiej ilości powoduje zwiększenie poziomu endorfin, dzięki czemu twoje samopoczucie ulegnie poprawie. Brytyjscy naukowcy dowiedli, że kapsaicyna w naturalny sposób przyspiesza metabolizm i sprzyja pozbywaniu się nadmiaru kilogramów. Lekarze zachęcają także, żeby większe dawki pikanterii nie żałować sobie w czasie przeziębienia i grypy, bo gdy nas solidnie „popiecze” w przełyku, poczujemy się lepiej rozgrzani i szybciej oczyścimy nos oraz zatoki z zalegającej w nich wydzieliny.

  Komu nie posłużą ostre przyprawy?

Cierpiący z powodów wrzodów żołądka i dwunastnicy lub wskutek nadkwaśnego nieżytu żołądka, powinni zrezygnować z pieprzu cayenne, chilli i innych ostrych przypraw, bo doprawianie nimi, oznacza zwiększenie wydzielania kwasów żołądkowych, co może zaostrzyć chorobę. Przy takich dolegliwościach najlepiej ograniczyć się do niewielkich ilości soli, pieprzu ziołowego lub białego oraz świeżego wyciśniętego soku z cytryny.

 

Żeby cieszyć się zdrowiem, poszalej w kuchni z przyprawami!

Chilli, możesz dodawać w postaci sproszkowanej przyprawy, jak i świeżego strączka.

Wystarczy kilka minut, aby przygotować smaczne, pikantne danie na obiad lub kolację.

Z przyprawami warto eksperymentować. Zacznij od szczypty, a potem możesz dodać trochę więcej.

Palenie w przełyku możesz ugasić, wypijając odrobinę zimnego mleka lub jogurtu.







Artykuł jest z Zespół Szkół w Błędowie
http://www.bledow.edu.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.bledow.edu.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1665