Śniadanie na miarę
Data: 01-12-2013 o godz. 15:01:53
Temat: Publikacje


   Ten najważniejszy posiłek dnia powinien jeść każdy. Ale warto go skomponować według własnych potrzeb. Śniadanie to pierwszy posiłek w ciągu dnia, który należy zjeść najdalej godzinę po obudzeniu się. Po nocy organizm potrzebuje bowiem dawki energii i innych składników, aby mógł sprawnie działać. Jedzmy je więc najlepiej w domu, przed wyjściem do szkoły...


   Postarajmy się również, by nie jeść go w biegu, bo może to nas przyprawić o niestrawność. Jeśli odłożymy spożycie tego posiłku na później trzeba się liczyć z osłabieniem, brakiem sił i koncentracji. Idealne śniadanie powinno zawierać przede wszystkim węglowodany złożone (np. pieczywo pełnoziarniste, płatki zbożowe), białko (np. mleko, jajko, wędlina) oraz witaminy i sole mineralne (np. te występują przede wszystkim w warzywach, owocach i mało przetworzonych produktach zbożowych). 


Zatem oto mój przepis na śniadanie dla ucznia:

Śniadanie oprócz energii powinno dostarczyć składników poprawiających koncentrację - lecytyny, kwasów tłuszczowych omega-3. Przygotuj zatem np. pastę jajeczno - rybną ze szczypiorkiem i podaj ją na kromce pełnoziarnistego pieczywa. Do picia najlepsze będzie kakao lub kawa zbożowa na mleku. SMACZNEGO!






Artykuł jest z Zespół Szkół w Błędowie
http://www.bledow.edu.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.bledow.edu.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1640