Szkolna wycieczka na Mazury
Data: 15-06-2013 o godz. 18:13:28
Temat: Wycieczki

4 czerwca 2013 roku, o godzinie 600 rano, klasy II i III wraz z opiekunami: panią Anielą Szymanek, panią Kamilą Pisarek-Orlik, panią Sylwią Woszczyk i księdzem Piotrem Kodymem wyruszyły na wycieczkę. Autokar wiozący uczestników był jednym z najdłuższych autobusów w Europie. Mazury powitały nas piękną i słoneczną pogodą…

Zaczęliśmy zwiedzanie od Giżycka, potem uroczy i przyjemny rejs statkiem. Po tak wspaniałej przejażdżce udaliśmy się do Muzeum w wiosce indiańskiej. Podziwialiśmy w tym miejscu stroje oraz przedmioty, którymi posługiwali się Indianie. Mogliśmy tam również strzelać z łuku i rzucać oszczepem. Pod koniec dnia, pełni wrażeń przyjechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego w Żabince. Pokoje były ładne, a atmosfera wprost wspaniała.

W drugim dniu nastąpiła kontynuacja zwiedzania. Podziwialiśmy zabytkowe zamki i krzyż św. Brunona. Jednak najbardziej zaparło nam dech w piersiach, gdy weszliśmy do Sanktuarium Maryjnego w Świętej Lipce i usłyszeliśmy koncert. Był tak cudowny i zachwycający, iż trudno to opisać słowami.

Dzień trzeci rozpoczął się wyjazdem na basen i zwiedzaniem Mikołajek. Dzieciaki miały tam czas na zakupy upominków. W dalszej kolejności pływaliśmy szesnastoosobowymi łódkami, robiąc przy tym wyścigi kto pierwszy dopłynie do brzegu. Potem udaliśmy się do Owczarni, gdzie została nam przybliżona historia i wyposażenie wnętrz mazurskich, kultura i religia tego regionu, oglądaliśmy meble mazurskie oraz prace w gospodarstwie wiejskim. Następnie wyruszyliśmy obejrzeć Wilczy Szaniec, który znajduje się w samym sercu Mazur, porośnięty lasem, a w nim ruiny kwatery głównej Adolfa Hitlera. Oglądając bunkry dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek od pana przewodnika, który towarzyszył nam podczas całej wycieczki. Pod koniec dnia udaliśmy się do wioski Galindów, gdzie bardzo miło spędziliśmy czas.

Czwartego dnia po śniadaniu, spakowaliśmy bagaże i wyruszyliśmy w drogę. Widzieliśmy Piramidę w Rapie, która znajduje się tuż przy granicy z Rosją( obwód kaliningradzki). Następnie wspinaliśmy się na Piękną Górę, a z niej podziwialiśmy panoramę Gołdapi. Kolejno, wśród uroczych pagórków i łąk, za wsią Stańczyki podziwialiśmy potężne akwedukty nieczynnej linii kolejowej Gołdap - Żytkiejmy. Mosty w Stańczykach są najwyższymi na linii i jednymi z najwyższych w Polsce i to był ostatni punkt naszej wycieczki. Około godziny 2100 wszyscy zmęczeni, ale szczęśliwi i z uśmiechami na twarzach wróciliśmy do Błędowa, skąd odebrali nas stęsknieni rodzice.

Wycieczka się udała! Dziękujemy opiekunom i prosimy o więcej takich wyjazdów.