Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Tadeusza Kościuszki w Błędowie

ul. Stary Rynek 9; 05-620 Błędów
tel: 486680356; bledow@home.pl
Szukaj
Temat
  Zarejestruj się Home  ·  Tematy  ·  Pliki  ·  Twoje konto  ·  Wyślij artykuł  ·  Top 10  
Menu
· Strona główna
· Archiwum artykułów
· Blogi
· Ciekawe strony
· Encyclopedia
· FAQ
· Forum
· Galeria
· Kontakt
· Pliki
· Poleć znajomym
· Statystyki
· Wyślij artykuł
· Zarządzanie kontem

Zawartość
·nasza szkoła
·świetlica szkolna
·Biblioteka i czytelnia
·plan lekcji
·samorząd uczniowski
·klasy
·nauczyciele
·pedagog
·psycholog
·dydaktyka
·absolwenci
·informator trzecioklasisty

Logowanie
Witaj, Anonymous
Pseudonim
Hasło
(Zarejestruj się)
Członkostwo:
Ostatni: ixijumu
Nowe dzisiaj: 11
Nowe wczoraj: 17
Wszystkie: 4299

Na stronie:
Gości: 361
Użytkowników: 0
Razem: 361

Analiza i interpretacja wiersza cz. II
Wysłano dnia 01-03-2009 o godz. 18:13:52 przez Wiolka

Nauka agusiak napisał "
W drugiej części analizy wiersza opiszę środki stylistyczne. W nich tkwi tajemnica poezji. Są sposobami poetów, by daną myśl wypowiedzieć poetycko, a nie zwyczajnie. Im twórcy mają wspanialszą wyobraźnię i talent, tym ciekawsze pomysły.



Środki stylistyczne to:

a.   Epitet- jest w wierszu określeniem rzeczownika. Najczęściej w tej roli występuje przymiotnik, ale może ją też pełnić imiesłów lub inny rzeczownik. Epitet oddziałuje na wyobraźnię czytelnika i tworzenie obrazu, wyraża stan emocjonalny podmiotu lirycznego i jego stosunek do przedmiotu opisu.

b.   Powtórzenie- to powtórzenie tego samego wyrazu, zdania bądź jego fragmentu. Przykładem powtórzenia jest anafora (każda anafora jest powtórzeniem, lecz nie każde powtórzenie jest anaforą).

c.    Anafora- powtórzenie wyrazu lub grupy wyrazów na początku kolejnego wersu, zdania, strofy. Ma na celu zwrócenie uwagi czytelnika na cechę, osobę, zjawisko, czynność, która została zapisana w anaforze, podkreślenie ważności tej cechy, niekiedy wydobycie kontrastu.

d.   Animizacja- czyli ożywienie, to nadawanie przedmiotom, zjawiskom, pojęciom cech istot żywych (ale z wykluczeniem cech wyłącznie ludzkich, jak mowa czy myślenie). Jej zadaniem  jest nadanie tekstowi dynamiki (najczęściej wprowadza element ruchu).

e.   Personifikacja- czyli uosobienie, to nadanie cech ludzkich przedmiotom, roślinom, zwierzętom, pojęciom.

f.    Antyteza- czyli przeciwstawienie, to zestawienie sprzecznych myśli, poglądów. Wywołuje mocne wrażenie na odbiorcach, ma na celu podkreślenie kontrastu i sprzeczności.

g.   Apostrofa- bezpośredni zwrot w formie wołacza do osoby (zmarłej lub nieobecnej), pojęcia, przedmiotu, zjawiska, utrzymany w podniosłym, uroczystym tonie.

h.   Metafora- czyli przenośnia to zestawienie wyrazów, którego nie wolno rozumieć dosłownie; wyrażenie, w którym poszczególne słowa nabierają nowego, niezwykłego znaczenia. Metafor używamy w języku potocznym, nie zdając sobie z tego sprawy. Wiele związków frazeologicznych ma znaczenie metaforyczne.

i.    Neologizm- czyli zupełnie nowy wyraz, który poeta stwarza na potrzeby wiersza. Normalnie takiego wyrazu nie ma.

j.    Onomatopeja- czyli  wyrazy dźwiękonaśladowcze. Najczęściej pojawia się w poezji adresowanej do dzieci lub stylizowanej na ludową.

k.   Porównanie- zestawienie ze sobą dwóch przedmiotów, zjawisk, pojęć, ze względu na łączące je podobieństwo. Często występuje połączenie „jak”.

l.     Pytanie retoryczne- nie wymagające odpowiedzi, bo odpowiedź jest niejako w nim zawarta.

m.   Wykrzyknienie- zdanie lub równoważnik zdania zakończony wykrzyknikiem.

n.    Archaizmy- to wyrazy stare. Były kiedyś używane, ale wyszły z użycia, lub zmieniły znaczenie.



Notatka:   "

 
Pokrewne linki
· Więcej o Nauka
· Napisane przez Wiolka


Najczęściej czytany artykuł o Nauka:
Następstwa ruchu obiegowego i obrotowego Ziemi


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 5
Głosów: 1


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować

Re: Analiza i interpretacja wiersza cz. II (Wynik: 1)
przez chenlixiang dnia 13-09-2017 o godz. 02:51:33
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
2017.9.13chenlixiang adidas originals uk [www.adidasukoriginals.org.uk] ralph lauren outlet [www.ralphlaurenpolo.in.net] mont blanc ballpoint pens [www.montblanc.com.co] kate spade outlet [www.katespade-outlet.in.net] nike trainers uk [www.niketrainers.uk] christian louboutin outlet [www.christianlouboutindown.com] retro jordans [www.jordanretro.us] cheap nfl jerseys [www.cheapjerseysnflwholesale.us] hermes birkin handbags [www.hermesbirkinhandbags.us.com] ray ban sunglasses [www.ray-banssunglasses.me.uk] ugg australia [www.uggaustralia.me.uk] vans shoes [www.vansshoes.us.org] uggs outlet [www.uggsoutletstores.us.com] cheap oakley sunglasses [oakley.sunglassescheap.us.com] coach outlet online [www.coachonline.us.org] nike blazer sneakers [www.nikeblazers.in.net] ugg sale [www.uggsale.com.co] michael kors geldbörse [www.grnet.ch] supreme shirts [www.supreme-newyork.com] fitflops shoes [www.fitflopssaleuk.org.uk] ugg boots outlet [www.uggboots.com.co] michael kors outlet [www.michaelkors-handbags.us] ugg outlet [www.uggbootsoutlets.org] ralph lauren [www.ralphlauren.eu.com] canada goose outlet [www.canadagoose.com.co] adidas yeezy [www.recoilmag.com.au] birkenstock shoes [www.birkenstock.us.org] supreme t shirts [www.supremeclothing.us.com] pandora charms [www.pandora-charms-canada.ca] adidas trainers shoes [www.adidastrainersuk.co.uk]2017.9.13chenlixiang



chanyuan (Wynik: 1)
przez leilei3915 dnia 19-09-2017 o godz. 14:59:19
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
chanyuan2017.09.19 fitflops shoes [www.fitflopsshoes.co.uk"] chrome hearts [www.chromeheartsoutlet.com.co"] ugg boots [www.ugg-bootsoutlet.us.org"] lacoste soldes [www.polo-lacostepascher.fr"] michael kors cyber monday [www.michaelkorscybermonday.us.com"] michael kors [www.michaelkors-outletuk.org.uk"] ugg outlet [www.uggoutlet-stores.com.co"] coach factory outlet [www.coach-factoryoutletonline.com.co"] canada goose jackets [www.canada-goosejackets.us"] swarovski crystal [www.swarovski-crystal.me.uk"] mulberry handbags [www.mulberry-handbagsoutlet.org.uk"] ugg outlet [www.uggoutletuggsoutlet.us.com"] oakley sunglasses [www.oakleysunglassesformen.com.co"] true religion jeans [www.truereligionjeansoutlet.co.uk"] oakley sunglasses wholesale [www.oakleysunglasses-wholesale.com.co"] canada goose coats [www.canadagoose-coats.us.org"] canada goose outlet [www.canada-gooseoutletstore.com.co"] nike roshe one [www.nikerosheone.us"] canada goose coats [www.canadagoose-coats.us.org"] nike air max 2015 [www.nike-airmax2015.us"] canada goose jackets [www.canada-goosejackets.us"] canada goose jackets [www.canada-goosejackets.us"] swarovski crystal [www.swarovski-crystal.me.uk"] marc jacobs outlet [www.marc-jacobs.us.org"] kate spade handbags [www.katespade.org.uk"] coach outlet [www.coach-outletclearance.us.com"] michael kors wallets [www.michaelkorswallets.us.org"] kevin durant shoes [www.kevindurantshoes.net"] coach outlet [www.coach-outletclearance.us.com"] ugg boots [www.ugg-bootsoutlet.us.org"] canada goose outlet [www.canada-gooseoutletstore.com.co"] canada goose jackets [www.canada-goosejackets.us"] canada goose outlet [www.canada-gooseoutletstore.com.co"] reebok outlet store [www.reeb

Przeczytaj dalszy ciąg komentarza...



 


 

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.