Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Tadeusza Kościuszki w Błędowie

ul. Stary Rynek 9; 05-620 Błędów
tel: 486680356; bledow@home.pl
Szukaj
Temat
  Zarejestruj się Home  ·  Tematy  ·  Pliki  ·  Twoje konto  ·  Wyślij artykuł  ·  Top 10  
Menu
· Strona główna
· Archiwum artykułów
· Blogi
· Ciekawe strony
· Encyclopedia
· FAQ
· Forum
· Galeria
· Kontakt
· Pliki
· Poleć znajomym
· Statystyki
· Wyślij artykuł
· Zarządzanie kontem

Zawartość
·nasza szkoła
·świetlica szkolna
·Biblioteka i czytelnia
·plan lekcji
·samorząd uczniowski
·klasy
·nauczyciele
·pedagog
·psycholog
·dydaktyka
·absolwenci
·informator trzecioklasisty

Logowanie
Witaj, Anonymous
Pseudonim
Hasło
(Zarejestruj się)
Członkostwo:
Ostatni: eduzebogu
Nowe dzisiaj: 6
Nowe wczoraj: 18
Wszystkie: 4354

Na stronie:
Gości: 396
Użytkowników: 1
Razem: 397

Teraz online:
01: dahera

Dla ucznia




Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:


 


  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.

  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

  • Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.

  • Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

  • Chciałbyś z kimś porozmawiać.

  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.

  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

 


Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

Pamiętaj - Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać!


Na tej stronie znajdziesz następujące tematy:


Czego masz prawo oczekiwać decydując się na rozmowę z pedagogiem szkolnym?:


 


  • Całkowitej dyskrecji, wszystko o czym powiesz zostanie na zawsze Twoje

  • Życzliwej uwagi, niezależnie od tego z jaką sprawą zwrócisz się do pedagoga.

  • Zostaniesz uważnie wysłuchana/y i na pewno ominą cię: pouczanie, moralizowanie, krytykowanie i wszystkie te rzeczy których nie cierpimy u innych

Otrzymasz za to informację na temat swojej sytuacji i propozycję porady oraz pomocy.

 



Pięć wymówek, w które żaden nauczyciel nie uwierzy


 


  1. Pan/pani tego nie zadała!

  2. Umiałam, ale... zapomniałam.

  3. Byłam chora... (na lenistwo).

  4. Pies zjadł mój podręcznik.

  5. Zapomniałam zeszytu z pracą domową.

 


Pięć rzeczy, które złoszczą nauczycieli:



  1. Spóźnianie się... na każdą lekcję.

  2. Wpatrywanie się w okno w czasie lekcji. Obecność ciałem im nie wystarczy!

  3. Gadanie na lekcji - doprowadza do szewskiej pasji nawet najłagodniejszego nauczyciela.

  4. Ciągłe zapominanie podręcznika, zeszytu, czy innych pomocy naukowych.

  5. Liściki i śmiechy - nauczyciel to też człowiek, który może pomyśleć, że bawicie się jego kosztem



Jak unikać konfliktów z rodzicami i nie tylko z rodzicami



  • Dotrzymuj złożonych obietnic.

  • Wypełniaj swoje obowiązki.

  • Mów prawdę.

  • Pracuj nad swoim charakterem.

  • Panuj nad formami wyrażania gniewu (staraj się zachowywać spokój).

  • Zawsze szukaj porozumienia i nie odwracaj się od ludzi proponujących Ci dialog -rozmawiaj.

  • Nie żałuj swojego czasu dla innych.

  • Kiedy coś zrobiłeś lub wyrządziłeś komuś krzywdę, przyznaj się, przeproś i napraw.

  • Kiedy ktoś wyrządził Ci krzywdę, wybaczaj.

  • Nie ulegaj zniechęceniu, frustracji i poczuciu bezsensu.

  • Nie zniechęcaj się poczuciem winy z powodu własnych niepowodzeń i błędów.

  • Nie potępiaj ludzi.

  • Miej "zdrowe" poczucie humoru. Naucz się żartować z samego siebie.



Czy jesteś uzależniony od Internetu?


Oprócz wielu zalet, jakie niesie ze sobą używanie Internetu, istnieje też jego ogromna wada - ryzyko uzależnienia się. Szczególnie problem ten dotyczy Was, gdyż z racji swojej niedojrzałości uzależniacie się dużo szybciej niż dorośli. Różnorodność aktywności, których podejmowanie w Internecie jest atrakcyjne, sprawia, że poświęcacie mu coraz więcej czasu. Spędzanie w ten sposób wielu godzin dziennie zaburzyć może Twój rozwój, zwłaszcza w aspekcie kontaktów społecznych i może prowadzić do uzależnienia od Internet. Szacuje się, że obecnie uzależnionych jest od kilku do kilkunastu procent użytkowników Internetu, a zagrożonych uzależnieniem może być około jedna trzecia.


Dr Kimberly Young w 1996 roku przedstawiła kryteria uzależnienia od Internetu. Aby rozpoznać, czy jesteś uzależniony, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  1. Czy czujesz, że jesteś zaabsorbowany Internetem (często myślisz o poprzednich, bądĽ następnych pobytach w Sieci)?

  2. Czy czujesz potrzebę coraz dłuższego korzystania z Internetu?

  3. Czy pozostajesz w sieci dłużej niż pierwotnie planowałeś?

  4. Czy wielokrotnie miałeś nieudane próby kontroli, ograniczenia czasu lub zaprzestania korzystania z Internetu?

  5. Czy czujesz się niespokojny, markotny, zirytowany, przygnębiony gdy nie możesz korzystać z Internetu?

  6. Czy ryzykujesz utratę znajomości z przyjaciółmi, zaniedbujesz naukę z powodu Internetu?

  7. Czy oszukujesz rodziców, aby ukryć narastający problem Internetu?

  8. Czy używasz Internetu jako sposobu na ucieczkę od problemów lub sposobu na poprawę pogorszonego nastroju (uczucia bezradności, winy, lęku, depresji)?


Pięć twierdzących odpowiedzi na powyższe pytania oznacza uzależnienie od Internetu - potrzebujesz pomocy!

Uczeń z dysleksją w szkole


Dysleksja nie może być wymówką! Uczeń z dysleksją ma prawa, ale również obowiązki!


Prawa uczniów z dysleksją są związane z dostosowaniem wymagań do ich możliwości. W praktyce sprowadza się to do obniżenia wymagań w pewnych zakresach, między innymi ortografii, oraz pisania sprawdzianów i egzaminów w warunkach dostosowanych do rodzaju trudności.


Obowiązkiem ucznia z dysleksją jest podjęcie dodatkowej pracy nad swoimi trudnościami oraz dokumentowanie jej w osobnym zeszycie. Oznacza to, że w pewnym zakresie wymagania wobec niego powinny być zwiększone.


Otrzymanie opinii stwierdzającej dysleksję nie jest ostatnim, ale pierwszym krokiem na drodze do pokonania trudności. Dysleksja nie ustępuje samoistnie, należy ją postrzegać jako problem całego życia. Jedynym sposobem na przezwyciężenie trudności jest systematyczna praca. Można ją rozpocząć w każdym wieku. Nie jest prawdą, że podjęcie terapii w późniejszym wieku szkolnym jest bezzasadne.


Uczniowie z dysleksją wymagają postępowania dostosowanego do ich specjalnych potrzeb na każdym etapie nauczania. Nigdy nie jest za póĽno, choć oczywiste jest, że im wcześniejsza pomoc, tym lepszy efekt i mniejsze nasilenie trudności. Dysleksji nie można przyrównać do choroby, która wskutek zastosowania trafnego leku mija bezpowrotnie. Problem pozostaje nawet wtedy, gdy wydaje się, że ustąpiły symptomy. Praktyka wskazuje, że zaprzestanie wykonywania ćwiczeń usprawniających funkcje poznawcze powoduje nawrót trudności, dlatego ważne jest, by pracować systematycznie przez cały okres nauki szkolnej.

Na czym polega praca z uczniem dyslektycznym?


Uczniowie z dysleksją wymagają w procesie edukacji specjalistycznej pomocy i opieki dydaktycznej.

  • Powinni uczęszczać na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole lub w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

  • Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni dostosowywać wymagania do ich specjalnych potrzeb.

  • Niezbędnym warunkiem skutecznego oddziaływania jest codzienne wykonywanie dodatkowych ćwiczeń w domu.



DEKALOG DLA UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH

  1. Pamiętaj, dysleksja nie zwalnia cię z obowiązku uczenia się, pisania i czytania.

  2. Dysleksja nie może iść w parze z lenistwem.

  3. Pracuj nad samokształceniem i samokontrolą.

  4. Systematycznie uczestnicz w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.

  5. Poznaj zasady ortograficzne.

  6. Wykonuj ćwiczenia zgodnie z zaleceniami terapeuty.

  7. Czytaj codziennie co najmniej 15 minut.

  8. Opowiedz komuś przeczytany tekst.

  9. Ćwicz pisownię nowo poznanych wyrazów.

  10. W razie wątpliwości korzystaj ze słownika ortograficzne



Dziękuję nie - sztuka odmawiania


Zdarza się, że ludzie, na których nam zależy, próbują namówić nas do robienia rzeczy, które nam nie pasują lub nie są dla nas dobre.

Warto dbać o dobre kontakty z innymi, ale nie należy rezygnować z własnej autonomii, godności i z prawa o decydowaniu o sobie.
Mówienie NIE bywa trudne.


Koleżanki czy koledzy mogą was wyśmiać, obrazić się. Poczujecie się samotni i odrzuceni. Ale jeżeli chcecie decydować naprawdę o sobie, musicie umieć odmawiać. Można nauczyć się odmawiania w taki sposób, by nie tracić na zawsze kolegów, na których nam zależy, a którzy akurat wpadli na jakiś niezbyt mądry pomysł. Można odmawiać tak, by robić swoje nie kłócąc się niepotrzebnie i nikogo nie obrażając.


Oto: Pięć sprawdzonych sposobów odmawiania:


1. Powiedz po prostu NIE


Mówiąc NIE, bądź stanowczy ale uprzejmy, krótkie NIE pozwoli na nie wdawanie się w zbędne dyskusje. Czasem NIE trzeba będzie powiedzieć kilka razy (metoda Niezdartej płyty). Odmowa w tej sytuacji nie wymaga tumaczenia się, zachowując się w sposób jasny nie trzeba się niczego wstydzić - to twoja decyzja inni powinni ją respektować.

2. OdejdĽ


Kiedy nic innego nie da się zrobić, najlepiej po prostu odejść. Nie musisz się z niczego tumaczyć. Idź w swoją stronę z podniesioną głową. To świadczy o twojej sile i stanowczości. Naprawdę odchodząc nie musisz się niczego wstydzić.

3. "Olej"


Jeśli nie podoba ci się pomysł kolegów, nie zwracaj uwagi na to, co robią albo mówi. Zrób to co uważasz za słuszne i "olej" ich.

4. Podsuń lepszy pomysł


Czasami udaje się zastąpić zły pomysł własnym, mądrzejszym. Postaraj się zachęcić koleżanki czy kolegów do porzucenia głupiego projektu i zrobienia tego, co ty proponujesz.

Powiedz koledze, że chcesz dalej się z nim przyjaźnić, ale to nie znaczy, że będziesz robił rzeczy, na które nie masz ochoty, na które się nie godzisz. Jeżeli on dalej namawia cię do zrobienia tego, po prostu odejdź...

5. Ratuj się dowcipem


Kiedy ktoś próbuje namówić cię do zrobienia czegoś, co jest głupie albo że, możesz propozycję tę obrócić w żart. Poczucie humoru uczyni tą sytuację lżejszą i łatwiejszą. Dobrze mieć w zanadrzu kilka dowcipów.

Oczywiście te sposoby można stosować jeden po drugim, aż do skutku.

Uwaga: Te wszystkie rady dotyczą jednak sytuacji, gdy nie chcecie ulec kolegom i nie chcecie ich stracić. Zdarza się jednak i tak, że lepiej jest zerwać z kolegami. Zamiast wciąż odmawiać, wymigiwać się lub odwracać uwagę od złych pomysów - być może lepiej po prostu zmienić towarzystwo.








Prawa autorskie © Publiczna Szkoła Podstawowe im. Tadeusza Kościuszki w Błędowie Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2009-02-28 (3661 odsłon)

[ Wróć ]
Content ©

 


 

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.